Дневник, недеља 15.03.15.
Успели су тобожњом бригом да смире духове око несреће тог хеликоптера, барем привидно. А сада бих ја могао да изложим неке своје опсервације и поставим питања.
А Енглези су још од Бурског рата патентирали да када не желе да се неки проблем истражи они оформе комисију. Она може да развлачи месецима док народ не заборави. Последњих деценија, ми смо често користили ту праксу. Како је решен проблем убиства два војника у Топчидеру? Или трагедије на Пасуљанским ливадама? Или стравичног уништења великог војног магацина на Карађорђевом брду? Или експлозије у војној фабрици Грмеч у Београду ( погинуло је 11 радника )? Или?..
Ако имате 2 комисије, онда је потребно време не дупло, него на квадрат!
1. Зашто је послат велики транспортни хеликоптер капацитета 40-50 људи у евакуацију бебе.? За те потребе се могу користити много окретнији и мањи хеликоптери које такође имамо у оквиру Војске и МУП-а. ( Ово има везе са каснијим питањима ).
2. Најчешће постављано питање. Зашто хеликоптер у ургентној ситуацији није кренуо ка најближој медицинској установи? Сигуран сам да би у Краљеву или Ужицу бебица добила најбољу бригу на свету и био би јој спашен живот. Па могли су министри Лончар и „Витез“ Гашић ( са обзиром на озбиљност ситуације ) да узјашу други хелихоптер и спусте се тамо. Снимци за ТВ би били подједнако успешни.
3. Зар ми у гарнизону Рашка немамо хелихоптере? ХВАЛИЛИ СУ СЕ ДА ИМАМО! Стога, зашто је хелихоптер дошао из Београда? ( И ово има везе са каснијим питањима ). Да ли то значи да немирну административну границу са Косметом чувамо без хеликоптера?
4. Зашто се инсистирало да се под погоршаним метео условима настави за Беорад? Хеликоптер не може да лети у рикверц, али може да се окрене или спусти на ледину!
5. Нико ме неће убедити да је систем за електронско слетање под маглом и без оптичке видљивости био исправан! НИЈЕ!!! Хеликоптер је два пута на Сурчину безуспешно покушао да слети. Како није слетео ако му је електроника радила? Унутра су биле људине веома вичне томе. Са толиким сатима и познавањем машине, они би га упаркирали у школско двориште. Без икаквих проблема ( тим пре што су то много пута и урадили ). Зашто су му онда упалили рефлекторе на Београдским стадионима?
6. Ко је и зашто пустио вест да је бебица на сигурном и да је слетела? Лаж невиђено страмотна! Како је доспело на дескове свих виђенијих информативних установа? И зашто је то објављено уз све таламбасе као ударна вест? Да нема политика неке везе са тим? ( о томе вам већ писах )
7. Зашто је игнорисан МУП? У овим ситуацијама су они много више позвани од војске!
8. И сада долазимо до доказа над доказима. Када нека летелица падне са горивом – она ЕКСПЛОДИРА! ( Када би Американци знали колико Холивуд уништава њихову аутомобилску индустрију сталним приказивањем аутомобила у експлозији под бизарним околностима, одмах би прекинули да снимају такве филмове ). Када боље погледате видећете да су несрећни људи остали без горива!!! Ми 17 може да одлети до Минхена. Значи да су ти добри људи дуго кружили, или им нису сипали довољно горива! Ово друго ми изгледа истинитије. Ко о томе брине и на који начин? И сада се враћамо на ранија питања о близинама дестинације и ургентности ситуације.
Немој само да неко на крају прогласи пилоте и особље кривим! То је најчешће политичко решење. Нису. Они су јунаци!
Питања је још много. Немојте терати гаврана да размишља.
Свака им част. Бог им спокој дао! Лака им земља. Rahmet im duši.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.828550710558791.1073741833.130026217077914&type=3&uploaded=1
Истог момента кад’ сам прочитао вест о трагедији, и ја сам слично размишљао. Кад’ сам видео слику „вертољета“, био сам сигуран да је пао зато што није имао горива. Неко је „наштимовао“ показивач на „F“ тако да Јунак има привид да му је танк још увек са довољном количином горива.
Слава им! Изгинули су као хероји!
Стрмоглава спирала пада режима је близу „атерирања“.