11.09.2013.
ЗАШТО ТАЧИ СВЕ ДОКУМЕНТЕ ДАЈЕ НА ИЗВОЛТЕ
ЗАШТО ДАЧИЋ НЕ ДАЈЕ НА УВИД СКУПШТИНИ И НАРОДУ ШТА ПОТПИСУЈЕ СА ТАЧИЈЕМ ПО БРИСЕЛУ?!
Док Дачић „крије ко змија ноге“ шта ради и потписује са Хашимом Тачијем Змијом, дотле терориста и сепаратиста из Приштине исто поносно излаже свеколикој јавности.
На електронској презентацији Владе Србије нема ни она два парчета папира које су Тачи и Дачић парафирали као „бриселски споразум“(=пакт) о растурању државе Србије, а камоли практичне разраде истог.

Да имају са чим да се похвале, да имало раде у корист безбедности и будућности наше деце Вучић, Дачић и Николић би први и на сав глас обнародовали „спасоносна“ бриселска документа! Овако све се ради иза наших леђа, далеко од јавности – која када се пробуди:1) или ће бити касно – како би они желели,2) или ће бити крваво – како би њихове газде желеле,
3) или ће се све рашчивијати у Специјалном суду за организовани криминал (тј. велеиздају=рушење уставно-правног поредка Републике Србије + остало) како ће државотворни Срби пре или касније издејствовати!
Sporazum o telekomunikacijama i energetici – njihov značaj
Priština, 10. septembar 2013
Sporazum o telekomunikacijama – njen značaj
KOD:
Kosovo je sporazumom o telekomunikacijama u vezi sa pitanjem koda obezbedilo preduslove i garancije koje su nedostajale za obezbeđivanje državnog koda za telefoniju. Ovi preduslovi i garancije će se omogučiti i pratiti od same Evropske unije, koja će podržati zahtev Kosova za dobijanje državnog koda u skladu sa načelima i procedurama ITU.
Kao što sporazum predviđa, u roku od 3 meseca stranke treba da pod nadgledanjem i olakšavanjem EU , nađu modalitet za podnošenje zahteva Kosova za dodelu trocifrenog koda + 383 ili + 384 i to jeste i ostaje uslov da Regulatorno telo započne sa razmatranjem zahteva za davanje privremenog odobrenja, za ograničeni rad operatera na severu Kosova do organizovanja aukcije / međunarodnog tendera za otvaranje frekvencijskih opsega u skladu sa važećim zakonima i propisima u Republici Kosovo. Na kraju krajeva, to znači postavljanje zakonitosti i propisa i u ovom delu naše zemlje, a u praksi to znači da drugi srpski operateri moraju da prekinu sa radom i pružanjem neovlašćenih usluga .
Licencirani operateri (posebno javni operater Vala), će nakon početka upotrebe jedinstvenog koda od januara 2015 godine uštedeti sredstva u godišnjoj vrednosti od oko 7 do 8 miliona evra (direktnih troškova kao rezultat korišćenja stranog državnog koda ).
SPORAZUMI MEĐU REGULATORIMA:
Ovaj sporazum nudi i stvara preduslove koji su nedostajali za postizanje tehničkih sporazuma koji se odnose na ukupno planiranje, korišćenje i upravljanje radio-frekvencijama u obe zemlje konačno otklanjajući smetnje na radio frekvencijama, koje su prouzrokovane zbog radio difuzne i telekomunikacione infrastrukture (TV i radio signali) oko državnih granica naše zemlje.
Sporazum stvara preduslove i otvara komercijalne perspektive da operatori obe zemlje postignu sporazum o romingu i interkonekciji. Postizanje ovih sporazuma će se direktno uticati na smanjenje tarifa i samim tim na troškove komunikacija za građane obe zemlje bez obzira na etničku pripadnost.
FIKSNI TELEFONI:
Zakon o elektronskim komunikacijama i propisi o Regulatornom telu ne predviđaju ograničenja u broju dozvola za ovaj segment komunikacije i u tom smislu Kosovo pozdravlja investicije u ovom segmentu, posebno s obzirom na trend opadanja u korišćenju ove usluge i nove investicije koje su nedostajale u ovom segmentu, koje će stvoriti nova radna mesta i mogučnosti za alternativni izbor komunikacionih usluga od strane građana naše zemlje.
MOBILNA TELEFONIJA:
Sporazumom je predviđeno da preostali deo telekomunikacione infrastrukture na severu zemlje radi u potpunom skladu i usklađenosti sa zakonima i propisima koji se primenjuju na Kosovu. Ovo odobrenje podrazumeva za sektor, konačno uspostavljanje zakonitosti i pružanje regulisanih i nadgledanih usluga od strane regulatornog tela i uz potpuno ispunjenje svih administrativnih i finansijskih obaveza prema državnim organima, kao što su: ARKEP, PAK, carina, itd
Ovo privremeno odobrenje ni pod kojim okolnostima, ne podrazumeva, i treba se tumačiti kao redovna dozvola (LICENCA), i konačno eliminiše shvatanje ili mogučnost tumačenja kao da je treći operater mobilne telefonije.
Sporazum stvara preduslove da se širenjem zakonitosti i propisa i u ovom delu zemlje obezbedi sveobuhvatan i jasan pregled konkurentnosti u sektoru, pruži se i garantuje pravna sigurnost aktuelnim investitorima i onim novim, kao i da se prikupe značajni dodatni prihodi za budžet zemlje.
POŠTANSKE USLUGE:
Sporazum je takođe uključio i dogovor strana za postizanje tehničkog sporazuma o poštanskim uslugama, koji je prvenstveno bio odbijen od srpske strane, a to jeste i predstavlja još jedan pomak pred internacionalizaciju poštanskih usluga i članstva Kosovske pošte u UPU (Internacionalna poštanska unija / Universal Postal Union) i Evropska pošta.
TEHNIČKA GRUPA ZA IMPLEMENTACIJU:
Sporazum predviđa stvaranje grupa za sprovođenje ovog sporazuma, koja će biti nadgledana od strane EU, sa mandatom za izradu akcionog plana za sprovođenje okvirnog sporazuma.
Sporazum o energetici – njen značaj
Na prenosnom nivou (transmisije):
Operater Srbije za transmisiju se obavezao da će međunarodno priznati KOSTT , kao jedinog operatora prenosa na celoj teritoriji Republike Kosovo, a to priznanje će materijalizovati potpisivanjem relevantnog sporazuma prema standardima ENTSO-E (Udruženje operatera transmisije , sistema i tržišta za električnu energiju u Evropi).
Sa ovim sporazumom srpski operater za prenos će podržati i članstvo KOSTT-a u ENTSO- znači neće vršiti opstrukcije kao do sada .
Materijalno, ove prednosti se mogu očekivati:
• Kosovo, odnosno KOSTT može da unovči prihode od energije, prenete u treće zemlje, jer sa potpisivanjem sporazuma KOSTT postaje deo mehanizma za saradnju između operatora na evropskom nivou. Pozivajući se na energetske podatke iz prošlosti taj prihod može dostići od -1.500.000.00 evra- 2.500.000.00 evra / god.
• KOSTT može unovčiti prihode od podele prenosnih kapaciteta na vezama interkonekcije sa susednim zemljama u slučajevima sporova. Preliminarni podaci koji su približno procenjeni dovode do informacije da ovi prihodi mogu dostići vrednost do 1.500.000 evra / god.
• Smanjenje energetske uvozne cene za 19% od vrednosti PDV-e, toliko koliko je Srbija opteretila trgovačke kompanije koje su izvozile na Kosovo.
Stranke su se takođe obavezale da, za predhodni period, na osnovu principa i prakse mehanizama primenjenih u prošlosti, pronađu rešenja za obostrane zahteve za tranzit i podelu prenosnih kapaciteta na interkonektivnim vezama. Ako ne budu mogli da ostvare zadovoljavajući dogovor za obe strane, onda će se staviti u akciju međunarodna arbitraža. (spor prema procenama KOSTT –a za ceo prethodni period može se kretati u vrednostima između 25 i 30 miliona evra).
KOSTT će sa preuzmanjem kontrole nad podstanicom u Valači (110/35kV) u severnom delu, praktično uspostaviti kontrolu nad celim prenosnim sistemom i nezakonito mešanja srpskih operatera u severnom delu prestaje , uključujući Dispečersku kontrolu HC Gazivode i uvoza na liniji 110kV iz Novog Pazara.
Saradnja na nivou Regulatornih tela
Stranke su se takođe dogovorile da sarađuju na uspostavljanju regulatornih okvira u skladu sa Ugovorom o energiji, da bi mogli da priznaju licence jedni drugih za trgovinu električnom energijom.
Nakon potpisivanja, osim onih odredaba koje su u sporazumu precizno tretirane za delovanje, obavezuju stranke da odmah krenu u akciju, kao što je Ugovor o interkonekciji. Povodom zahteva iz prošlosti a koji tačno upučuju KOSTT i EMS, za ostala pitanja, će se formirati grupe za implementaciju, da bi se dogovorile o Planu za implementaciju a zatim i o Akcionom planu.